Strony

wtorek, 31 lipca 2012

Pozytywny radykalizm

Pieśni z Noirmoutiers


Thierry Jolif
Lonsai Maikov to oryginalny industrialny projekt muzyczny stworzony przez Thierrego Jolifa w 1998 roku, który zakłada metafizyczne podejście do muzyki. Jolif przyjmuje, że współczesny świat rozpatrywany z perspektywy Tradycji jest czymś nienormalnym. Jednocześnie - zakładając, że Evola i Guenon mieli rację - odwrócenie perspektywy powoduje nienormalność Tradycji rozpatrywanej z oświeceniowego punktu widzenia. Wychodząc z tej koncepcji francuski muzyk szuka rozwiązania poprzez stosowanie "trucizny jako leku". Pozwoli to odnaleźć Prawdę ukrytą w formach. Truciznę, zdaniem artysty, stanowi otaczający nas industrialny hałas. Zamknięcie go w tradycyjnej skali harmonicznej, ma wywołać szok, który otworzy nas na jedyną Prawdę; Mądrość , która jest głupstwem dla świata.  Muzyka musi być tworzona dla większej chwały Boga, nie zaś dla chwały świata. To zetknięcie z muzyką industrialną stanowiło dla niego przełom w poszukiwaniu swej drogi. Do tego momentu, muzyka stanowiła dla niego jedynie wrażenie estetyczne, nie zaś narzędzie duchowego odrodzenia. Odkrycie industrialu uzmysłowiło mu, że muzyka jest czymś metafizycznym. W rdzeniu muzyki industrialnej istnieje spory ładunek negatywnego radykalizmu, naprzeciw którego można postawić pozytywny radykalizm tradycjonalistycznego chrześcijaństwa. To właśnie ten istniejący w tej muzyce twardy, mroczny nihilizm stanowi  lepsze wyjście ku Prawdzie, niż dominujące w świecie utopijne doktryny i ideologie będące jedynie maskami skrywającymi świat bez Boga. Thierry Jolif to nie tylko francuski muzyk, lecz również pisarz i publicysta piszący o filozofii, religii i Tradycji. Prezentujemy dwie ballady, dalekie od industrialnego brzmienia, zachęcając do własnych internetowych poszukiwań.


Dyskografia:
- From The Fountain (1993)
- Our Lady Of The Bones (1995)
- Fire (1996)
- Barddwedi (2001)
- Ize Cheruvimy Tajno (2006)
- Thee Darkening Ov Powers (2006)

Günther Prien